poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Książki - lipiec 2015

Witam !
Jak wam mijają wakacje ?
Ja jestem teraz w Zakopanem i codziennie chodzę na nudne / ciekawe wycieczki po Drodze Pod Reglami lub wspinam się na Gubałówkę. Pogoda jest piękna , teraz pada deszcz, wczoraj też padał, ale w niedzielę i poniedziałek świeciło słońce !
I wcale nie przejmuję się tym, że za niecały miesiąc zaczyna się szkoła
(Nieeeeeeeee!).

Ponieważ zaczął się sierpień, czas na podsumownie: Ile książek przeczytałam w lipcu ?
Cztery.
Może to niezbyt dużo, ale czytanie ma być przyjemnością i nie zamierzam robić tego na wyścigi.

Kroniki Rodu Kane tom |
Powinnam napisać raczej cały tytuł, ale nie mam przy sobie książki i boję się, że napiszę go źle.

Carter i Sadie to rodzeństwo, które od śmierci matki widuje się dwa razy w roku. Carter podrużuje z ojcem, a Sadie mieszka z dziadkami w Anglii. W Wigilię ojciec zabiera rodzeństwo do muzeum , gdzie rozwala jeden z zabytków i przez przypadek uwalnia jednego z egipskich bogów-Setha.

Dzięki tej książce posiadam jakąkolwiek wiedzę dotyczącą bogów egipskich. Myślę, że autor miał fajny pomysł . Bardzo mi się podobała narracja . Rick Riordan ma też świetne poczucie humoru. : )

Percy Jackson. Bitwa w labiryncie.

Percy, Annabeth, Grover i Tyson wyruszają na wyprawę po labiryncie.
Grover musi odnaleźć zaginionego boga - Pana. Ma na to tydzień, jeśli mu się nie uda straci licencję poszukiwacza.
Percy i Annabeth szukają Dedala, chcą też zatrzymać Luka , który planuje atak na obóz.

Ta książka była ok.
Wydaje mi się, że poprzednie części były bardziej wciągające, ciekawsze.

Ratunku,marzenia !

Książka, którą moja siostra dostała na zakończenie roku ( skończyła trzecią klasę podstawówki ).

Rodzice Julki, Maćka i Helenki ( jeśli pomyliłam jakieś imię, to bardzo przepraszam) mają jedno marzenie : chcą wybudować sobie dom na wsi.
Planują to od kilkunastu lat, ale nigdy im się nie udaje. Pewnego dnia znajdują idealny dom i postanawiają spełnić to marzenie.
Dzieci, oczywiście , są przeciwne spędzeniu wakacji na remoncie, na wsi, ale kto by zwracał uwagę na dzieci ?
Tak więc rodzeństwo traci wolne dni na zmaganiu się z azbestem i grzybem. Na szczęście nie ma tego złego , co by na dobre nie wyszło.

Kroniki Rodu Kane tom ||

Tym razem Carter i Sadie muszą pokonać niebezpiecznego węża - Apopisa. W tym celu chcą uwolnić starego boga słońca - Ra . No i oczywiście mają bardzo mało czasu. Do tego Zyia zupełnie ignoruje Cartera, a Sadie podejrzewa, że Walt zakochał się w Jaz...

Świetne poczucie humoru, genialne opisy. Bardzo mi się podobał fragment z domem starców i z grą.
Bes jest moim nowym, ulubionym bohaterem. : )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz